سیستم نظرسنجی تلفنی در مراکز تماس میتواند به روشهای مختلفی اجرا شود که هرکدام از آنها برای اهداف و نیازهای خاصی مناسب هستند. این روشها عبارتاند از:
در این حالت، مشتری میتواند با استفاده از کلیدهای تلفن یا پیامهای صوتی، نظر خود را درباره کیفیت خدمات ارائه دهد. این رویکرد به مراکز تماس اجازه میدهد تا بازخورد فوری و قابلاعتماد دریافت کنند.
در این روش بلافاصله پس از تماس، پیامکی حاوی لینک یک نظرسنجی آنلاین یا سوالاتی کوتاه به مشتری ارسال میشود تا نظر او درباره کیفیت خدمات دریافت شده مشخص شود. در برخی موارد، مشتری میتواند پاسخهای خود را به صورت پیامک نیز ارسال نماید.
در نظرسنجیهای آنلاین مبتنی بر وب، پس از پایان ارتباط با مشتری، لینکی برای دسترسی به یک پرسشنامه آنلاین در اختیار وی قرار میگیرد تا بتواند نظرات خود را به صورت الکترونیکی ثبت نماید. این روش امکان جمعآوری دادههای دقیق و گسترده را فراهم میآورد.
در این روش، از سیستمهای پاسخگوی خودکار (IVR) برای انجام نظرسنجی استفاده میشود. مشتریان پس از دریافت تماس یا برقراری تماس، با پرسشهایی که توسط یک سیستم خودکار پخش میشوند، مواجه میشوند و پاسخهای خود را از طریق کلیدهای تلفن ثبت میکنند. سیستم نظرسنجی تلفنی با فناوری IVR به کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش کارایی کمک میکند.